Skader og glasskader

I NF Fleet har vi vores egen skadesafdeling, så hvis du er forsikret gennem os, er du sikret en hurtig og fleksibel skadesbehandling. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du skal forholde dig, hvis skaden sker.

Hvad gør du, hvis skaden er sket?

Når din bil er forsikret via NF Fleet, er du godt dækket ind i forhold til dækning og skadesbehandling. Her har vi samlet al information om, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude og skaden er sket. 

Sådan gør du, når skaden er sket. Ved større skader eller hvis en modpart er impliceret:

  • Er personer kommet til skade, skal du naturligvis ringe 112 som det første
  • Er der en modpart impliceret? Så husk altid at notere vedkommendes registreringsnummer, navn og kontaktdetaljer
  • Tag gerne billeder af bilernes skader og placering samt hvor og hvordan de står i forhold til vognbanen
  • Er der vidner til stede? Så indhent gerne deres navn og kontaktoplysninger
  • Diskutér ikke skaden på stedet. Når vi har modpartens oplysninger, kan vi afgøre sagen med modpartens forsikringsselskab.
  • Hvis bilen ikke kan køre videre, skal du kontakte vejhjælp på telefon +45 80 24 40 00 og oplyse dit registreringsnummer. Sker skaden i udlandet, skal du kontakte SOS International på +45 70 10 50 52 for vejhjælp
  • Du kan udfylde en skadesanmeldelse online på My NF Fleet under Assistance eller kontakte os på +45 33 55 80 60 eller på mail forsikring.dk@nffleet.com. Vi kan også henvise til et værksted. Alle skader skal anmeldes.

 

Anmeld din skade via My NF Fleet

Hvad gør du, hvis du har fået en glasskade?

Jo før et stenslag repareres, jo mindre er risikoen for at stenslaget udvikler sig til en revne i ruden, og ruden skal skiftes. Du kan med fordel sætte et rudeplaster på stenslaget indtil det bliver lavet, da fugt og snavs kan forværre skaden.

For reparation kontakt Carglass eller Bilglas

Kontakt Carglass eller Dansk Bilglas pr. telefon eller book tid online. 

Carglass (i Danmark og i udlandet): +45 43 22 99 95 / Book tid online her

Dansk Bilglas (i Danmark): +45 70 11 55 55 / Book tid online her

Enten kommer de til dig, eller du kan benytte et af deres værksteder afhængigt af skaden. Det kræver, at bilen kan stå i tørvejr, når stenslaget skal repareres. Har bilen et kamera tilknyttet forruden, skal dette kalibreres efter et rudeskift. For nogle bilmodeller kræver det, at kalibreringen foregår på et værksted vha. en tavle.

Glasskade i Europa?

Alle stenslag kan revne – store som små. Stenslag revner, når spændingen i stenslaget bliver for stort. Flere faktorer medvirker til, at spændingen stiger. Her spiller både stenslagets alder og temperaturen en vigtig rolle. Hvis du er i udlandet (Europa), når du får et stenslag, kan Carglass hjælpe dig. Du skal ringe til Carglass i Danmark på +45 43 22 98 72, der sørger for at deres søsterselskab i udlandet hjælper dig. Når du er forsikret via NF Fleet, behøver du ikke tænke på afregning. 

Online skadeanmeldelse og skadeshistorik

Du kan nemt og hurtigt udfylde en skadeanmeldelse online på My NF Fleet under Assistance. Du er også velkommen til at ringe til os på +45 88 44 40 00 og anmelde skaden telefonisk. Alle skader skal anmeldes. Flådemanagere har adgang til skadeshistorik i My NF Fleet. 

 

Anmeld din skade via My NF Fleet

 

Din skadeshistorik overføres ved nyt forsikringsselskab

Hvis du som medarbejder stopper i virksomheden og ikke længere skal have firmabilen, men i stedet en bil i eget navn, skal du være opmærksom på, at antallet af belastende skader bliver oplyst til det nye forsikringsselskab, når de kontakter os og beder om bonusoplysninger.

Sådan kan du mindske risikoen for skader og ulykker

  • Kør efter forholdene
  • Sørg for at skifte til sommerdæk/vinterdæk i tide
  • Hold afstand og tag hensyn
  • Overhold hastighedsgrænserne