Skader og glasskader

I NF Fleet har vi vores egen skadesafdeling, så hvis du er forsikret gennem os, er du sikret en hurtig og fleksibel skadesbehandling. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du skal forholde dig, hvis skaden sker.

Hvad gør du, hvis skaden er sket?

Vi har lavet en huskeliste med alle de ting, du skal huske at lægge mærke til og gøre, når skaden er sket:

  • Er der en modpart impliceret? Så husk altid at notere vedkommendes registrerings-nummer, navn og kontaktdetaljer
  • Tag gerne billeder af bilernes skader og placering samt hvor og hvordan de står i forhold til vognbanen
  • Er der vidner til stede? Så indhent gerne deres navn og kontaktoplysninger
  • Hvis bilen ikke kan køre videre, skal du kontakte Falck på telefon +45 80 24 40 00 og oplyse dit registreringsnummer
  • Vi tilbyder også gratis lånebil i forbindelse med skader, hvis du benytter et af vores skadescentre. Find dit skadescenter på My NF Fleet
  • Ved skader uden modpart, er det ikke nødvendigt at foretage en skadesanmeldelse. Kontakt blot et af de skadescentre NF Fleet samarbejder med og få samtidig en gratis lånebil. 
  • Hvis du har fået en glasskade i Danmark eller Europa, kan du læse mere ovenfor
  • Anmeld skaden online via My NF Fleet eller ring direkte til os på telefon +45 88 44 40 00

Hvad gør du, hvis du har fået en glasskade?

Hvis du har fået en glasskade eller hvis ruden skal udskiftes, skal du tage affære hurtigt og kontakte Carglass på +45 43 22 99 95 eller booke en tid hos Carglass online her. Hvis du har fået en glasskade i Europa, kan du læse mere her.

Jo tidligere glasskaden repareres, desto mindre er risikoen for, at ruden revner og skal udskiftes. Du bestemmer selv, om Carglass skal komme ud til dig eller om du vil køre til et af deres værksteder. I enkelte situationer vil det kræve, at du kommer til værkstedet, fx hvis der er et kamera tilknyttet til forruden.

Indtil du har en aftale med Carglass om udbedring af glasskaden, er det en god idé at sætte et rudeplaster på skaden, så den ikke bliver forværret af fugt og snavs. Kontakt Carglass på +45 43 22 99 95 eller online her for at rekvirere et rudeplaster.

Hvis du har forsikring gennem NF Fleet, afregner vi direkte med Carglass og du slipper for administrationen.

Online skadeanmeldelse og skadeshistorik

Du kan nemt og hurtigt udfylde online skadeanmeldelser på My NF Fleet. Du er også velkommen til at ringe til os på +45 88 44 40 00 og anmelde skaden telefonisk.

Anmeld din skade via My NF Fleet

 

Din skadeshistorik overføres ved nyt forsikringsselskab

Hvis du som medarbejder stopper i virksomheden og ikke længere skal have firmabilen, men i stedet en bil i eget navn, skal du være opmærksom på, at antallet af belastende skader bliver oplyst til det nye forsikringsselskab, når de kontakter os og beder om bonusoplysninger.