Skader og glasskader

I NF Fleet har vi vores egen skadesafdeling, så hvis du er forsikret gennem os, er du sikret en hurtig og fleksibel skadesbehandling. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du skal forholde dig, hvis skaden sker.

Hvad gør du, hvis skaden er sket?

Vi har lavet en huskeliste med alle de ting, du skal huske at lægge mærke til og gøre, når skaden er sket:

  • Er personer kommet til skade, skal du naturligvis ringe 112 som det første
  • Er der en modpart impliceret? Så husk altid at notere vedkommendes registreringsnummer, navn og kontaktdetaljer
  • Tag gerne billeder af bilernes skader og placering samt hvor og hvordan de står i forhold til vognbanen
  • Er der vidner til stede? Så indhent gerne deres navn og kontaktoplysninger
  • Hvis bilen ikke kan køre videre, skal du kontakte NF Fleet vejhjælp på telefon +45 80 24 40 00 og oplyse dit registreringsnummer
  • Vi tilbyder også gratis lånebil i forbindelse med skader, hvis du benytter et af vores skadescentre. Find dit skadescenter på My NF Fleet
  • Ved skader uden modpart er det ikke nødvendigt at foretage en skadesanmeldelse. Kontakt blot et af de skadescentre, NF Fleet samarbejder med og få samtidig en gratis lånebil. Find dit værksted på My NF Fleet
  • Hvis du har fået en glasskade i Danmark eller Europa, kan du læse mere til højre
  • Anmeld skaden online via My NF Fleet eller ring direkte til os på telefon +45 33 55 80 60

I øjeblikkene efter et uheld kan det være svært at huske det hele. Vi har gjort det nemt for dig og lavet en samlet oversigt over, hvad du skal gøre, hvis uheldet sker i Danmark eller i udlandet. Download oversigten her, print den ud og læg den i bilen, så du altid ved, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude.

Hvis din bil er ude af stand til at køre videre, skal du kontakte Falck på + 45 80 24 00 00.

Hvad gør du, hvis du har fået en glasskade?

Alle stenslag kan revne – store som små. Stenslag revner, når spændingen i stenslaget bliver for stort. Flere faktorer medvirker til, at spændingen stiger. Her spiller både stenslagets alder og temperaturen en vigtig rolle. Carglass og Dansk Bilglas er NF Fleets foretrukne glasleverandører, og de kan hjælpe dig, hvad enten stenslaget skal repareres eller ruden skal skiftes. Hvis du har fået en glasskade eller hvis ruden skal udskiftes, skal du tage affære hurtigt og kontakte Carglass eller Dansk Bilglas.

Når du har fået en glasskade, skal du gøre følgende:

  • Kontakt Carglass eller Dansk Bilglas per telefon eller book tid online. Jo før stenslaget repareres, desto mindre er risikoen for, at ruden revner og skal skiftes
  • Du kan med fordel sætte et rudeplaster over stenslaget, så fugt og snavs ikke forværrer skaden, mens du venter på reparation. Rudeplastre kan rekvireres hos Carglass eller Dansk Bilglas
  • Du bestemmer selv, om Carglass/Dansk Bilglas skal komme til dig, eller om du vil benytte et af deres værksteder. Har din bil et kamera tilknyttet forruden, skal dette kalibreres efter et rudeskift. For nogle bilmodeller kræver det dog, at kalibreringen foregår på et værksted vha. en tavle
  • Har du forsikring via NF Fleet, sørger Carglass/Dansk Bilglas for afregning herigennem

Glasskade i Europa?

Carglass kan også hjælpe dig, hvis du får en akut glasskade i Europa. Du ringer blot til Carglass i Danmark på +45 43 22 98 72, der sørger for at deres søsterselskab i udlandet hjælper dig. Når du er forsikret hos NF Fleet, behøver du ikke tænke på afregning. Den klarer Carglass altid med forsikringsudbyderen.

Lånebil ved skader - vi betaler lejen!

Er din firmabil forsikret via NF Fleet, tilbyder vi dig en lånebil i forbindelse med skader gennem udvalgte værksteder. Da det ikke er alle værksteder, der har lige mange lånebiler til rådighed, anbefaler vi, at du om muligt bestiller tid til reparationen i god tid.

Der tilbydes kun lånebil på visse betingelser ved valg af værksteder fra listen på My NF Fleet og såfremt værkstedet har en lånebil ledig på den ønskede dag. Ved totalskadet bil tilbydes der ikke lånebil.

Vær opmærksom på, at lånebilen skal afleveres retur med fuld brændstoftank. Hvis lånebilen ikke returneres med fuld brændstoftank, samt hvis de aftalte kilometer er overskredet, opkræver værkstedet et gebyr, som vil blive viderefaktureret til dig.

Online skadeanmeldelse og skadeshistorik

Du kan nemt og hurtigt udfylde online skadeanmeldelser på My NF Fleet. Du er også velkommen til at ringe til os på +45 88 44 40 00 og anmelde skaden telefonisk.

Anmeld din skade via My NF Fleet

Forsikring via NF Fleet

Du har mange fordele, når din firmabil er forsikret via NF Fleet. Vi samarbejder bl.a. med landets bedste glasoperatører og FDM, så vi kan tilbyde vores forsikringskunder hurtig glasreparation, køretekniske kurser og gode priser på alarmer og sporing.

Læs mere om forsikring via NF Fleet

Din skadeshistorik overføres ved nyt forsikringsselskab

Hvis du som medarbejder stopper i virksomheden og ikke længere skal have firmabilen, men i stedet en bil i eget navn, skal du være opmærksom på, at antallet af belastende skader bliver oplyst til det nye forsikringsselskab, når de kontakter os og beder om bonusoplysninger.