Dækskifte

Nedenfor kan du finde information om, hvor dine dæk opbevares, hvordan du bestiller tid til dækskifte og hvordan det forholder sig med vinterdæk.

Tidsbestilling til sæsonrelateret dækskifte

Der bliver altid travlt på dækcentrene, når sæsonen for sommer-/vinterdæk skifte nærmer sig. Derfor anbefaler vi altid, at du booker tid til dækskifte i god tid for at sikre, at du kommer forrest i køen, og at der ikke er flere ugers ventetid, når vejret først er skiftet.

Processen for tidsbestilling til hjulskifte afhænger af, om du er kunde hos Super Dæk Service eller Euromaster. Læs mere om tidsbestilling hos dit dækcenter nedenfor.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du altid kontakte NF Fleets tekniske afdeling på +45 88 44 40 00.

Super Dæk Service

Hvis du tidligere har fået skiftet hjul hos Super Dæk Service, modtager du en mail eller en SMS med en forhåndsbooking af sæsonens hjulskifte i februar eller marts samt i september eller oktober. Husk, at du skal bekræfte tiden inden for fire dage, hvis du vil beholde den. Du har også mulighed for at ændre eller slette bookingen via mailen/SMS'en. Hvis du ikke hører noget, og du tidligere har fået skiftet hjul hos Super Dæk Service, kan du booke tid via My NF Fleet.

Hvis din bil er ny, og du ikke har fået skiftet hjul hos Super Dæk Service tidligere, skal du ringe til den aftalte Super Dæk Service-afdeling og bestille tid til hjulskifte. Dette skyldes, at nye hjul ligger på et centrallager og først flyttes til din lokale afdeling, når der er bestilt tid til hjulskifte. Find din lokale afdeling her.

Du kan desuden også registrere dig hos Super Dæk Service. Her kan du præbooke, booke, ændre og evt. aflyse din tidsbestilling. Derudover kan du også finde information om dine dæk. Registrer dig hos Super Dæk Service her

Euromaster

Hvis du tidligere har fået skiftet hjul hos Euromaster, modtager du en påmindelse om sæsonens hjulskifte på SMS i februar eller marts samt i september eller oktober. Hvis du ikke hører noget fra Euromaster, kan det skyldes, at de ikke har dine kontaktoplysninger. Book tid til dækskifte på Euromasters hjemmeside eller ved at tage kontakt til Euromaster.

Opbevaring og flytning af dæk

My NF Fleet kan du se, hvor dine dæk er opbevaret, hvis de opbevares hos et dækcenter.

Hvis du ønsker at flytte dine dæk til et andet dækcenter, skal du kontakte NF Fleets kundeservice på +45 88 44 40 00 og betale et gebyr på 1.000 kr. plus eventuelle faktiske flytteomkostninger. Så sørger vi for at få dine dæk flyttet.

Leasingbiler leveres med vinterdæk om vinteren

Hvis du modtager din leasingbil i perioden 15. oktober til 28. februar, og vinterdæk er med i din leasingaftale, vil bilen automatisk blive leveret med vinterdæk. Vinterdæk monteres som standard på stålfælge uden hjulkapsler.

Regler for vinterdæk i udlandet

Reglerne for anvendelse af pigdæk, vinterdæk og snekæder varierer fra land til land, og i nogle lande er det fx påkrævet at køre med vinterdæk i en specifik periode. Skal du køre til udlandet, kan du læse mere om reglerne for vinterdæk mm. her. Få en huskeliste og mere information om kørsel i udlandet her.

Slidindikator og dækskifte ved slid

En NF Fleet-leasingbil leveres altid med dæk, der har slidindikator. Dækket skal skiftes, når indikatoren er plan med hovedmønsteret. Når et nedslidt dæk skal skiftes, skal du kontakte en af vores samarbejdspartnere. Få et overblik over vores samarbejdspartnere på My NF Fleet.